Nέο Suzuki SX4: Πιστός σύντροφος


Eνας άξιος και πιστός σύντροφος σε δύσκολες και απαιτητικές διαδρομές τόσο εντός όσο και εκτός δρόμου, συνεχίζει να είναι το Suzuki SX4, που επανήλθε ανανεωμένο στο προσκήνιο.

Επανασχεδιασμένοι προφυλακτήρες και φωτιστικά σώματα, νέα μάσκα, καινούργιες χειρολαβές στις πόρτες. Και το σημαντικότερο. Η αύξηση της ισχύος του συνόλου των 1,6 λίτρων από τους 107 στους 120 ίππους, αλλά και της ροπής στα 156Nm (από 145). Κάτι, που επιτεύχθηκε χάρη στο μεταβλητό μήκος των αυλών εισαγωγής, το μεγαλύτερο βύθισμα των βαλβίδων, τη μεγαλύτερη σχέση συμπίεσης, καθώς και το νέο καταλύτη. Την αυξημένη ισχύ του ιαπωνικού crossover καλούνται, μεταξύ άλλων, να υποστηρίξουν οι νέες ρυθμίσεις των ελατηρίων-αμορτισέρ, οι επιπλέον ενισχύσεις στο αμάξωμα, η προσθήκη δισκόφρενων στον πίσω άξονα και η νέα τελική σχέση μετάδοσης του μηχανικού κιβωτίου των πέντε σχέσεων.

Και νέες κυλινδροκεφαλές, εφαρμογές με επιπλέον μείωση της κατανάλωσης κατά 0,6 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα (6,2 και 6,5 λίτρα αντίστοιχα για τις δικίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις), αλλά και των εκπομπών CO2 (στα 149 γραμμάρια πλέον για την τετρακίνητη βερσιόν από 173).
Παραμένει ίδιο το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα τετρακίνησης, που προσφέρει στον οδηγό (στις εκδόσεις 4WD) τη δυνατότητα επιλογής δικίνητης ή τετρακίνητης διαμόρφωσης, όπως άλλωστε και το κλείδωμα της κατανομής της ροπής μεταξύ του μπροστινού και πίσω άξονα.

Η ψηλή σιλουέτα του SX4, τα φουσκωμένα φτερά των τροχών και η ικανή απόστασή του από το έδαφος (19 εκ.) του χαρίζουν ένα αρκετά μυώδες παρουσιαστικό

Σχεδιαστικές αλλαγές και στο εσωτερικό του αυτοκινήτου με τις κυριότερες στην κεντρική κονσόλα και τα χειριστήρια του κλιματισμού(αναβαθμίστηκε το σύστημα κλιματισμού με νέα ψηφιακή οθόνη να παίρνει θέση στην κεντρική κονσόλα), ενώ εντελώς καινούργιος είναι και ο πίνακας οργάνων, που ενσωματώνει και ψηφιακό υπολογιστή ταξιδίου.

Το ιαπωνικό crossover, μπορεί να μην εντυπωσιάζει με τις επιδόσεις του, μη έχοντας ένα υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ στην γκάμα του, ωστόσο, εντυπωσιάζει με την συμπεριφορά του εντός και εκτός δρόμου.

Η ψηλή σιλουέτα του SX4, τα φουσκωμένα φτερά των τροχών και η ικανή απόστασή του από το έδαφος (19 εκ.) του χαρίζουν ένα αρκετά «μυώδες» παρουσιαστικό. Τα πλαστικά είναι σκληρά στην αφή, αλλά φαίνονται καλής ποιότητας και δείχνουν ανθεκτικά. Από εκεί και πέρα, η εργονομία της θέσης οδήγησης δεν έχει κάτι το επιλήψιμο, πέρα από την κλιμακωτή ρύθμιση της πλάτης που για μερικούς οδηγούς μπορεί να έχει ως συνέπεια να μη βρίσκουν με απόλυτη ακρίβεια τη θέση που τους βολεύει. Ο οδηγός δεν κάθεται πολύ ψηλότερα από ότι σε ένα συνηθισμένο επιβατικό αυτοκίνητο, αλλά η ορατότητα παραμένει ικανοποιητική, τουλάχιστον σε μια γωνία 180 μοιρών.

Τα πράγματα είναι εξίσου ευχάριστα και για τους πίσω επιβάτες οι οποίοι έχουν πάντα αρκετό χώρο για τα πόδια τους, ενώ ακόμα και όσοι είναι άνω του 1,85 μ. σε ύψος θα βρουν την καμπίνα ...ψηλοτάβανη. Aντίστοιχα, αρκετός χώρος υπάρχει και στο πορτ-μπαγκάζ (με τα 270 λίτρα του είναι αντίστοιχος του χώρου που παρέχει ένα μεγάλο σούπερ μίνι σαν το Grande Punto ή το Peugeot 207), το οποίο μεγαλώνει κι άλλο με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος. Το τελευταίο είναι συμβατικού τύπου, με διαιρούμενη πλάτη (60/40) και πιστεύουμε πως η ύπαρξη δύο ξεχωριστών συρόμενων ή και αφαιρούμενων καθισμάτων θα έκανε το αυτοκίνητο ακόμα πιο πρακτικό.

Οι χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό του αυτοκινήτου είναι απλά καλοί, ως ένα μικρό αυτοκίνητο καθημερινής χρήσης, ή ως ένα μικρό αυτοκίνητο «ελεύθερου χρόνου» για εκδρομές στη φύση, γιατί και οι δύο απαιτούν αυξημένη πρακτικότητα για το εσωτερικό.

Οι τιμές του ανανεωμένου SX-4 παραμένουν αμετάβλητες σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο, και συγκεκριμένα ξεκινούν από τις 14.990 ευρώ για τη δικίνητη έκδοση και τις 17.900 για την τετρακίνητη.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου