Subaru Forester 2.5 XT‏: τρίτη γενιά


H τρίτη γενιά του Subaru forester έχει ουσιαστικά τα ίδια πλεονεκτήματα με τους προκατόχους του. Το Forester turbo (2.5 XT) είναι ένα αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου υψηλών επιδόσεων, με πολύ καλά στοιχεία οδηγησιμότητας και άνεση, φιλικότητα, αρμονία.

Με την τρίτη πλέον γενιά Forester η Subaru υποδήλωσε την τάση της να έρθει πιο κοντά στις ανάγκες του σύγχρονου καταναλωτή, ξεκινώντας πάντα από τη σχεδίαση. Έτσι, η μεταμόρφωση σε σχέση με τον προκάτοχό του είναι μία λέξη που ταιριάζει απόλυτα στο αυτοκίνητο. Tο Forester πλέον υιοθετεί μία μορφή που ξεφεύγει από το πρότυπο του στέισον βάγκον και ταυτίζεται με την εικόνα ενός δυναμικού και ποιοτικού αυτοκινήτου ελεύθερου χρόνου. Με αυτή την κίνηση συμπλήρωσε ένα κομμάτι από το παζλ της επιτυχίας μέσα σε μία κατηγορία που αναπτύσσεται ολοένα και περισσότερο.

Διαθέτοντας αυξημένες διαστάσεις (είναι κατά 75 χιλιοστά μακρύτερο, κατά 45 φαρδύτερο και -κυρίως- κατά 110 πιο ψηλό από το παλαιότερο μοντέλο), το εσωτερικό του Forester είναι φιλόξενο και οι επιβάτες σίγουρα θα εκτιμήσουν τον μεγάλο χώρο που τους προσφέρεται για τα πόδια, τα κεφάλια αλλά και τους ώμους τους, τόσο εμπρός όσο και πίσω. Η εταιρεία τα τελευταία χρόνια έχει βελτιώσει την ποιότητα των αυτοκινήτων της και αυτό είναι εμφανές με την πρώτη ματιά. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί στο εσωτερικό είναι υψηλής ποιότητας και φαίνονται αξιόπιστα. Σχεδιαστικά το εσωτερικό είναι μοντέρνο, ευχάριστο και το στοιχείο του μετάλλου κυριαρχεί προσδίδοντας έναν τόνο πολυτέλειας. Στην καμπίνα υπάρχουν αρκετές θήκες και επιφάνειες που δίνουν ουσιαστική βοήθεια στους επιβάτες. Τα καθίσματα είναι άνετα και δεν μας προβλημάτισαν καθόλου, ακόμα και σε ταξίδι πολλών χιλιομέτρων σε άσφαλτο αλλά και σε χώμα.

Οι άνθρωποι που αγοράζουν αυτοκίνητα ελεύθερου χρόνου δίνουν μεγάλη προσοχή στην ασφάλεια και το Forester τούρμπο την παρέχει με το σύστημα μόνιμης τετρακίνησης, το σύστημα ελέγχου ευστάθειας VDC, το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης, καθώς και το σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανωφέρεια. Επίσης το αυτοκίνητο διαθέτει έξι αερόσακους στο βασικό εξοπλισμό, συμπεριλαμβανομένων και των πλευρικών αερόσακων τύπου κουρτίνας. Το σύστημα πέδησης αποτελείται από τέσσερα δισκόφρενα και από ABS με EBD. Επιπροσθέτως η Subaru αναφέρει ότι το μπροστινό υποπλαίσιο έχει ξανασχεδιαστεί, έτσι ώστε να απορροφάει ακόμη περισσότερη ενέργεια από μια ενδεχόμενη σύγκρουση και να τη διοχετεύει μακριά από την καμπίνα των επιβατών.

Το Forester στο δρόμο προσδίδει μια μεγάλη δόση ενεργητικής ασφάλειας και αρκετή δύναμη που ενθουσιάζει οποιονδήποτε οδηγό, βεβαίως με το ανάλογο τίμημα της αυξημένης κατανάλωσης καυσίμου. Ο 4κύλινδρος επίπεδος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας των 2.457 κ.εκ. αποδίδει 230 ίππους στις 2.500 σ.α.λ. και ροπή 32,6 kgm στις 2.800 σ.α.λ. κινώντας απροβλημάτιστα το βάρους 1500 κιλών αμάξωμα. Το φαινόμενο "turbo lag" δεν λείπει, αφού μέχρι τις 2500 υπάρχει μία σχετική ατονία και μετά η αναμενόμενη «έκρηξη» που σε κολλάει κυριολεκτικά στο κάθισμα. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν εφοδιασμένο με ένα μηχανικό κιβώτιο πέντε ταχυτήτων, το οποίο και θα επιθυμούσαμε πιο φιλικό στα «κουμπώματά» του. Σαφώς όμως αποτελεί καλή επιλογή, αφού βοηθάει τον κινητήρα να κινήσει το αμάξωμα όπως πρέπει.

Οδηγώντας το Forester XT, διαπιστώσαμε πως είναι ένα από τα πλέον δυναμικά και απολύτως ελεγχόμενα 4x4. Στον αυτοκινητόδρομο κινείται εντυπωσιακά ήσυχα και το μόνο που ακούγεται είναι ο θόρυβος του αέρα από τους μεγάλους καθρέφτες μόνο σε υψηλές ταχύτητες. Στους ολισθηρούς ελληνικούς δρόμους τα μπροστινά ελαστικά του δείχνουν λίγο απρόθυμα να αποκτήσουν την επιθυμητή πρόσφυση στις απότομες στροφές, αλλά αφήνοντας λίγο το γκάζι το μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου θα γονατίσει αμέσως. Πιέζοντας ξανά το γκάζι το Forester είναι ικανό να πιέσει ακόμη πιο σφιχτά το μπροστινό μέρος και να γλιστρήσει το πίσω τμήμα του μερικές μοίρες. Ποτέ δεν θα σας δώσει την αίσθηση της ανασφάλειας επειδή θα επέμβει έγκαιρα το σύστημα δυναμικού ελέγχου (VDC) και θα χαλιναγωγήσει το αυτοκίνητο, επαναφέροντάς το μέσα στα φυσιολογικά όρια.

Τα τεράστια αποθέματα δύναμης, το άμεσο σύστημα διεύθυνσης, το ευαίσθητο γκάζι και ο ευέλικτος χειρισμός το κάνουν πολύ ευχάριστο στην οδήγηση, αλλά τα μαλακά ελατήρια του Forester σημαίνουν ότι θα έχετε ένα λογικό βαθμό κλίσης του αμαξώματος, πράγμα βεβαίως, φυσιολογικό για το χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Η ανταμοιβή σας θα είναι φυσικά η δυνατότητα να κινείστε με άνεση και χωρίς δυσάρεστες αναταράξεις στους χωματόδρομους, αφού το Forester «καταπίνει» ατάραχα κάθε είδους ανωμαλία οδοστρώματος (συχνό φαινόμενο ακόμα και στους δρόμους των περισσότερων πόλεων της Ελλάδος).

Το επίπεδο εξοπλισμού του αυτοκινήτου, η τιμή του οποίου ξεκινάει από 33.500 ευρώ, είναι αρκετά πλούσιο. Σε αυτή την έκδοση προσφέρεται ηλεκτρική πανοραμική οροφή, φώτα ξένου, προβολείς ομίχλης, αεροτομή οροφής, σύστημα πλύσης φώτων, ράγες οροφής, κλιματισμός, σπορ πεντάλ, δερμάτινο τιμόνι και επιλογέας, ηλεκτρικά παράθυρο εμπρός πίσω, cruise control με υπολογιστή ταξιδιού, ηχοσύστημα 6-CD player 7 ηχείων. Επίσης, παρ' όλο που το αυτοκίνητο είναι εφοδιασμένο με εργοστασιακό σύστημα πλοήγησης, δεν υποστηρίζεται ακόμα από το απαραίτητο λογισμικό για τους χάρτες της χώρας μας. Επιπλέον, φανερή είναι και η απουσία τηλεφωνικής εγκατάστασης ανοιχτής ακρόασης με σύνδεση Bluetooth.

πηγή=www.skai.gr

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου