Δοκιμάζουμε το νέο Renault Megane coupe
Η Renault αυτή τη φορά ήταν πραγματικά έξυπνη. Η αμιγώς κουπέ έκδοση (που τόσο απουσίασε από τη δεύτερη γενιά του Megane) επιστρέφει δριμύτερη, με δυναμικό σχεδιασμό που την ξεχωρίζει από το 5θυρο μοντέλο. Η Renault πήρε στα σοβαρά αυτή τη φορά τη δημιουργία μίας αμιγώς κουπέ έκδοσης για το Megane Coupe. Αυτό διαθέτει σαφώς πιο επιθετική σχεδίαση από τη 5θυρη έκδοση, ενώ χαρακτηριστικό της διαφορετικότητας των δύο μοντέλων είναι πως τα μόνο κοινά μέρη τους είναι το καπό και τα εμπρός φτερά. Στο πίσω μέρος το αμάξωμα είναι εντελώς ολοκαίνουργιο και χαρακτηρίζεται από τη χαμηλή γραμμή της οροφής.
Στο εσωτερικό, πάντως, του αυτοκινήτου δεν υπάρχει καμία σχεδιαστική διαφοροποίηση ανάμεσα στα δύο αυτοκίνητα. Το νέο Megane είναι σύγχρονο και ευχάριστο, ενώ ο πίνακας οργάνων με τον συνδυασμό ψηφιακών και αναλογικών ενδείξεων «κλέβει» την παράσταση. Σε θέματα ποιότητας υπάρχει σίγουρα εξαιρετική αναβάθμιση σε σχέση με το παρελθόν, ενώ το ίδιο μπορούμε να πούμε για το φινίρισμα και τον εξοπλισμό, που είναι πληρέστατος.
Παρότι μοιάζει εντελώς διαφορετικό εξωτερικά δεν υπάρχει καμία διαφοροποίηση σε σχέση με το 5θυρο από πλευράς διαστάσεων, εκτός από το ύψος (4,8 εκατοστά χαμηλότερο), γεγονός που διαφοροποιεί το χώρο αποσκευών του στα 377 λίτρα και τους χώρους για τους πίσω επιβάτες.
Ισχυρός κινητήρας
Κάτω από το καπό βρίσκεται ο 1.600άρης κινητήρας των 110 ίππων, που κάνει μια χαρά τη δουλειά του και συνδυάζεται με μηχανικό 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων. Χάρη στην πυκνή κλιμάκωσή του, το κιβώτιο χαρίζει ικανοποιητικές ρεπρίζ και κολακεύει το 16βάλβιδο μοτέρ, που ενδεικτικά φτάνει τα 15,4 χλγμ. ροπής. Έτσι, το γαλλικό κουπέ μπορεί να ταξιδέψει σε υψηλές ταχύτητες αρκεί να δείξουν οι επιβάτες μια μικρή ανοχή στον αυξημένο θόρυβο που φτάνει στα αυτιά τους. Με έναν ισχυρότερο κινητήρα θα ήταν μια άριστη επιλογή στην κατηγορία του.
Κράτημα και άνεση
Η ρύθμιση της ανάρτησης πετυχαίνει το ιδανικό αποτέλεσμα ανάμεσα σε κράτημα και άνεση, αποφεύγοντας έτσι γκρίνιες των επιβατών σε λακκούβες και κακοτεχνίες, χωρίς το αυτοκίνητο να υστερεί σε κράτημα. Ακόμη και χωρίς το σύστημα ευστάθειας, ο οδηγός έχει τον έλεγχο σε κλειστές στροφές με χαμηλές ταχύτητες, ενώ, όταν πιεστεί, το πίσω μέρος γλιστρά ομαλά και επανέρχεται στη θέση του με προβλέψιμο τρόπο. Η καλή θέση οδήγησης είναι ένα ακόμη στοιχείο του σπορ χαρακτήρα του τρίθυρου Megane, όχι όμως και το τιμόνι, που πέρα από τη γρήγορη επαναφορά του δεν διακρίνεται για την ακρίβεια και την «επικοινωνία» του με το αυτοκίνητο.
Ολοκληρωμένο
Συνολικά, το Megane Coupé 1.6 δεν καταφέρνει μονάχα να τραβά τα βλέμματα των περαστικών, αλλά και να αποτελεί ένα σπορ εργαλείο για καθημερινή χρήση. Το πιο εντυπωσιακό είναι ο τρόπος, που...πηγαίνει. Μπορεί να μη χαρίζει το κάτι παραπάνω σε επιδόσεις (γι' αυτό υπάρχει και το δίλιτρο με τους 140 ίππους), όμως έχει το πακέτο για να βάλει τον υποψήφιο αγοραστή σε σκέψεις. Θα το χαρακτηρίζαμε ένα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο. Μέσα στην πόλη είναι κάτι παραπάνω από άνετο με μαλακές ρυθμίσεις στις αναρτήσεις που αποσβένουν ιδανικά τις ανωμαλίες των δρόμων. Παράλληλα είναι ήσυχο λόγω της καλής μόνωσης καμπίνας και κινητήρα, ενώ το τιμόνι είναι αρκετά ελαφρύ βοηθώντας και αυτό με τη σειρά του στην καθημερινή ευχρηστία.
Εκτός των τειχών, παραμένει άνετο, σταθερό και ασφαλές, όχι όμως και εξίσου ήσυχο λόγω των αεροδυναμικών θορύβων οι οποίοι εμφανίζονται μόλις από τα 120km/h. Σε δρόμους με στροφές βολεύεσαι στο κάθισμα με την πολύ καλή πλευρική στήριξη, έχεις το τιμόνι και τον επιλογέα των ταχυτήτων στο σημείο που θες και ξεκινάς. Από τις πρώτες στροφές καταλαβαίνεις την μελετημένη δουλειά που έχουν κάνει οι μηχανικοί της Renault στο μπροστινό σύστημα το οποίο είναι από τα καλύτερα της κατηγορίας. Δύσκολα επίσης θα υποστρέψει. Εμπνέει για γρήγορη οδήγηση και να επιτεθείς σε κάθε στροφή. Άλλωστε έτσι πρέπει να οδηγείς αν θες να κινηθείς σβέλτα, καθώς οι 110ps και τα 15.4kg.m. είναι οριακά για τα 1205kg του αμαξώματος.
Οι τιμές ξεκινούν απο τα 14.669 ευρώ.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου