Το i20 της Hyundai
Το i20 αποτελεί τον αντικαταστάτη του Getz, αλλά η Hyundai διατήρησε πολλά από τα καλά σημεία του Getz και συνέχισε με τη μόδα της εποχής.
Έτσι, μεγάλωσε, απέκτησε μεγαλύτερους χώρους, εξακολουθεί να είναι αρκετά όμορφο, ίσως και περισσότερο απο το Getz, μοντέρνο και σύγχρονο. Η Hyundai τονίζει εξάλλου τα 5 αστέρια που πήρε το αυτοκίνητο στις δοκιμές πρόσκρουσης NCAP, τα οποία μπορεί να είναι συνηθισμένο φαινόμενο στις μέρες μας, αλλά για τους Κορεάτες είναι ένα νέο δεδομένο στην κατηγορία, που αποδεικνύει ότι κατασκευάζουν πλέον αυτοκίνητα λαμβάνοντας υπ' όψη όλες τις σύγχρονες απαιτήσεις και επιδιώκουν τη σύγκριση με οποιονδήποτε ανταγωνιστή.
Tο i20 είναι χαμηλότερο, μακρύτερο και φαρδύτερο από το Getz και βασίζεται σε νέα πλατφόρμα, με μεταξόνιο 2,525 μέτρα. Για να έχετε μία καλύτερη εικόνα, το, μήκους 3,94 μέτρων, i20 είναι περίπου όσο μακρύ και το Ford Fiesta, με ελαφρώς μεγαλύτερους χώρους για τους πίσω επιβάτες, ενώ το πορτμπαγκάζ, με τα 295 λίτρα, είναι κορυφαίο για την κατηγορία.
Είναι ένα από τα πιο ευρύχωρα, για τις διαστάσεις του, supermini, ενώ αν υπάρχει κάτι να του προσάψεις είναι η ρύθμιση του τιμονιού μόνο καθ' ύψος. Οι πιο ψηλοί ίσως θα ήθελαν το τιμόνι να εδράζεται λίγο πιο ψηλά.
Τα καθίσματα πάντως είναι σχετικά σκληρά, αλλά η σωστή τους σχεδίαση δεν κουράζει στο ταξίδι. Tο i20 της δοκιμής μας, εξοπλίζεται με 1.200άρη κινητήρα, ο οποίος αποδίδει 78 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και 12,1 χλγμ. ροπής στις 4.000 σ.α.λ.
Η λειτουργία του είναι τέτοια ώστε το μεγαλύτερο μέρος της ροπής να προσφέρεται από τις χαμηλές έως και τις μεσαίες στροφές, γι' αυτό και τα όποια σημάδια-μικρά- κόπωσης στις υψηλές δικαιολογούνται απόλυτα. Ο κινητήρας 1.2 των 78 ίππων προσφέρει ζωηρές επιδόσεις και είναι από τους οικολογικότερους στην κατηγορία του, με τις εκπομπές CO2 να ανέρχονται στα 124 gr/km.
Το κιβώτιο διαθέτει πέντε σχέσεις με ευπρόσδεκτη κλιμάκωση, με την 4η και 5η να είναι λογικά μακριές, ρίχνοντας το θόρυβο του μοτέρ, ενώ ο επιλογέας, παρότι χαλαρός σε αίσθηση, δεν υπολείπεται σε ακρίβεια.
Το τιμόνι, με ηλεκτρική υποβοήθηση, δεν αποτελεί υπόδειγμα ακρίβειας, αλλά σε καμία περίπτωση δεν το χαρακτηρίζεις ανακριβές, ενώ τα φρένα είναι αποτελεσματικά, με το ABS να επεμβαίνει την ώρα που πρέπει. Με γόνατα McPherson εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, η ανάρτηση είναι σχετικά σφιχτή, χωρίς όμως να προσδίδει κάποιο σπορτίφ στοιχείο στα οδικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου κιβώτιο διαθέτει πέντε σχέσεις με ευπρόσδεκτη κλιμάκωση, με την 4η και 5η να είναι λογικά μακριές, ρίχνοντας το θόρυβο του μοτέρ, ενώ ο επιλογέας, παρότι χαλαρός σε αίσθηση, δεν υπολείπεται σε ακρίβεια.
Ο οδικός χαρακτήρας του αυτοκινήτου διαπνέεται από φιλικότητα και εκπληρώνει πολύ καλά το σύγχρονο χαρακτήρα του. Τα περιθώρια πρόσφυσης είναι αρκετά ψηλά, δυσάρεστες συμπεριφορές δεν υπάρχουν και όλα ενισχύουν τη λειτουργικότητα που εκπέμπει το αυτοκίνητο και τον εύκολο οδηγικό χαρακτήρα.
Γενικότερα, στο i20 δεν υπάρχουν σπορ συμπεριφορές ή παθιασμένες σχέσεις των χειριστηρίων με τον χρήστη τους, αλλά υπάρχει άφθονη λειτουργικότητα και αρκετή ηρεμία. Το κορεάτικο αυτοκίνητο μπορεί να μεταφέρει τους επιβάτες του και αρκετά άνετα, τόσο μέσα στα αστικά του καθήκοντα, όσο και σε κάποια μικρά ταξίδια.
Οι αναρτήσεις έχουν αρκετά σφιχτή ρύθμιση, αλλά οι αντιδράσεις τους στις εγκάρσιες ανωμαλίες δεν δυσαρεστούν, ενώ οι κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές δεν είναι πολύ μεγάλες και δεν κουράζουν. Το αυτοκίνητο, λοιπόν, είναι ευκολοδήγητο, είναι ευέλικτο στα στενά όρια της πόλης και σταθερό εκτός αυτής. Καλύπτει δηλαδή με επιτυχία ένα πολύ μεγάλο μέρος αγοραστών της συγκεκριμένης κατηγορίας.
Το συμπέρασμα είναι απλό. Τι σημαίνει όταν ένα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο σαν το νέο i20, το οποίο βρίσκεται σαφώς πάνω από τον μέσο όρο της κατηγορίας σε όλους τους τομείς -ποιότητα κατασκευής, χώρους, οδική συμπεριφορά, εξοπλισμό, παθητική ασφάλεια-, κοστίζει λιγότερο από τον ανταγωνισμό του; Οτι όχι μόνο θα έχει μια, δεδομένη, λαμπρή εμπορική πορεία και ότι μπορεί να κοιτάξει στα ίσα τους αντιπάλους του, αλλά και ότι μπορεί να τους ξεπεράσει, σε ένα όχι και τόσο μακρινό μέλλον
Από 10.490 € ξεκινά στην ελληνική αγορά η τρίθυρη εκδοχή του κορεατικού supermini, λίγους μήνες μετά την έλευση του πεντάθυρου μοντέλου. Τα μηχανικά σύνολα και οι εκδόσεις εξοπλισμού με τους οποίους πωλείται δεν διαφέρουν από την πεντάθυρη έκδοση, καθώς εφοδιάζεται με κινητήρες χωρητικότητας 1.200 και 1.400 κ.εκ. με απόδοση 78 και 100 ίππων αντίστοιχα. Η βασική έκδοση εξοπλισμού «L» περιλαμβάνει -μεταξύ άλλων- 6 αερόσακους, ABS, ESP, A/C, ράδιο-CD με MP3, ηλεκτρικά παράθυρα και φώτα ομίχλης.
Η έκδοση «GL» περιλαμβάνει -επιπλέον της «L»- ηλεκτρικούς καθρέφτες και κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό και ζητά 750 € επιπλέον.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου